БАТЬКІВСЬКІ ЗБОРИ НА ТЕМУ: «Підготовка домашніх завдань».
МЕТА ЗБОРІВ: ознайомити батьків з
організацією навчальної праці дітей вдома; дати рекомендації щодо формування в
дітей навичок самоконтролю, вміння працювати.
Перебіг зборів
Слово вчителя.
Навчання в школі, виконання домашніх
завдань – серйозна праця.
Що таке домашнє завдання – про це відомо кожному.
Декілька поколінь школярів називають домашні завдання «домашкою».
У сучасній
школі діти проводять по шість годин на день, а іноді й більше. На щастя,
навчальна програма, як і раніше, включає такі предмети, як фізична культура,
мистецтво й музика, а також спеціальні курси. Передбачено, що решту часу
вчителі повинні витратити на навчання письма, читання, математики й хоча би
трішки природничих наук. Класні керівники не взмозі все встигнути. Їм потрібна
допомога.
Як батьки ,
ви можете зробити значний внесок у процес навчання своїх дітей. Читаючи своїй
дитині , ви тим самим збільшуєте її лексичний запас. Щодня допомагаючи у
виконанні домашнього завдання, ви своєю увагою показуєте , наскільки важливим є
навчання.
Дуже багато
батьків прагнуть допомогти своїй дитині, але не знають, як це зробити.
До того ж ,
через постійний брак часу вони помічають , що їхні діти просто не хочуть займатися разом з ними.
Діти з більшим бажанням будуть конструювати щось нове, ніж виконувати домашнє
завдання. Але діти хоча і дивляться часто телевізор, чи грають у комп’ютер, їх не можна назвати
ледачими. Вони мають свої заплановані справи і зустрічі й не бажають, щоби
батьки забирали в них дорогий час. Після того як діти виконали уроки, вони
більше не хочуть витрачати час на читання, їх не цікавить можливість
попрактикуватися в математиці.
Деякі
батьки, щоб уникнути проблем, взагалі виконують домашні завдання замість своїх
дітей.
Трапляється,
що батьки самі провокують дітей на негативне реагування , що пов’язане з виконанням домашнього
завдання. Повернувшись з роботи втомленими й дратівливими, вони з почуттям
приреченості сідають з дітьми за уроки.
Будь-яка дитяча помилка чи прорахунок умить перетворюється на емоційний
вибух стосовно дитини. Діти надзвичайно чутливі до стану батьків, і ваша
напруженість передається їм. Тому, перш, ніж сідати за уроки, спробуйте
заспокоїтися й зосередитися на тій роботі, якою будете займатися. Свої вимоги
промовляйте до дитини, не підвищуючи
голосу.
Науковці
вважають, що батьки – найважливіше джерело знань для своєї дитини. Батьки мають
усі можливості допомогти дитині бути успішною в школі, проте вони роблять менше
, ніж могли б. Перш, ніж запитати в
дитини про оцінки й успіхи в школі, запитайте спочатку в себе: а що ви зробили
для цього?
Почуття
власної гідності в дитини слабке, і його слід виховувати. Якщо ваша дитина буде
знати, що ви спеціально вибираєте час. Щоб проводити його разом, то цим ви
показуєте, що вона важлива для вас і ви хочете бути з нею. Відомо, що діти
полюбляють грати, то ж використовуйте це. Якщо ваша дитина буде знати, що ви
спеціально вибираєте час, щоб проводити його разом, то цим ви покзуєте, що вона
важлива для вас і ви хочете бути з нею.
ГРА «РОЗКИД ДУМОК»
· Коли дитина готує уроки ми …
· У дитини є спеціальне місце
де вона …
· Самостійно може впоратися …
· Ми надаємо допомогу дитині
під час виконання домашніх завдань. Ця допомога виявляється у …
· Якщо дитина виконала домашнє
завдання неохайно, то …
· Якщо дитина готує уроки через
силу…
ПОРАДИ БАТЬКАМ
Неабияку роль у організації навчальної праці школяра відіграє розпорядок
дня. Дослідження, проведені в початкових класах, показали ті учні, які добре
вчаться, мають чітко визначений час для приготування уроків, якого вони суворо
дотримують. І навпаки, серед слабких учнів багато таких, які не мають чітко
визначеного часу для занять.
Виховання звички до систематичної праці починається з визначення чіткого
розпорядку занять, без цього не можливо досягти успіхів у навчанні.
Розпорядок дня не слід змінювати залежно від кількості уроків, від того,
що показують цікавий фільм по телебаченню чи в дім завітали гості. Дитина
повинна сідати за постійне робоче місце. На столі все має бути на своїх місцях
. Вважається, якщо робоче місце у порядку, то вже пів роботи зроблено. Біля
столика бажано прикріпити поличку з підручниками, словниками. Довідниками й
іншими необхідними книгами. Перед очима –розклад уроків.
Не рекомендують користуватися важкою ручкою, оскільки збільшення її маси
навіть на один грам посилює втому.
Якщо житлово-матеріальні умови не дозволяють обладнати школяреві окремий
письмовий стіл , то всеодно необхідно виділити дитині постійне місце, де б
можна було тримати свої книги й зошити. На зосередження уваги найбільше впливає
температура. Оптимального зосередження можна досягти при +18-22 градусах.
З якого ж предмета слід розпочинати виконувати домашнє завдання зі
складного чи легкого?
Слід дитину навчити самостійно визначити труднощі виконуваної роботи й
обирати предмет, з якого найкраще розпочинати виконання домашнього завдання.
Якщо учень може включитися у роботу, то слід спочатку робити складні завдання,
а потім переходити до простих.
Приступати до виконання домашнього завдання найкраще через 1 – 1,5
години після повернення зі школи, щоб встигнути перепочити. Не відкладати
виконання на вечір.
У школяра слід сформувати звичку
ретельно й систематично готувати уроки.
Незважаючи на гарну погоду за вікном, цікаву передачу, - уроки слід
зробити вчасно й добре.
ЯК ПРИВЧИТИ ДИТИНУ ДО САМОСТІЙНОСТІ?
Розпочніть з предмета, який для дитини дається легше, потім перегляньте
, чи немає неточностей, запропонуйте відшукати їх самостійно. Намагайтеся
уникати слова «помилка».
ПІДСУМОК
Батьки, які практично відразу надають дітям можливість проявляти
цілковиту самостійність у підготовці уроків, так само не мають слушності, як
іті, які надмірно опікають свою дитину.
Батьки повинні бути зацікавлені тим, щоб налагодити процес виконання
домашніх завдань.
Немає коментарів:
Дописати коментар