Робота з батьками

БАТЬКІВСЬКІ  ЗБОРИ НА ТЕМУ: «Підготовка домашніх завдань».
МЕТА ЗБОРІВ: ознайомити батьків з організацією навчальної праці дітей вдома; дати рекомендації щодо формування в дітей навичок самоконтролю, вміння працювати.
Перебіг зборів
  Слово вчителя.
    Навчання в школі, виконання домашніх завдань – серйозна праця.
Що таке домашнє завдання – про це відомо кожному. Декілька поколінь школярів називають домашні завдання «домашкою».
   У сучасній школі діти проводять по шість годин на день, а іноді й більше. На щастя, навчальна програма, як і раніше, включає такі предмети, як фізична культура, мистецтво й музика, а також спеціальні курси. Передбачено, що решту часу вчителі повинні витратити на навчання письма, читання, математики й хоча би трішки природничих наук. Класні керівники не взмозі все встигнути. Їм потрібна допомога.
   Як батьки , ви можете зробити значний внесок у процес навчання своїх дітей. Читаючи своїй дитині , ви тим самим збільшуєте її лексичний запас. Щодня допомагаючи у виконанні домашнього завдання, ви своєю увагою показуєте , наскільки важливим є навчання.
   Дуже багато батьків прагнуть допомогти своїй дитині, але не знають, як це зробити.
  До того ж , через постійний брак часу вони помічають , що їхні діти   просто не хочуть займатися разом з ними. Діти з більшим бажанням будуть конструювати щось нове, ніж виконувати домашнє завдання. Але діти хоча і дивляться часто телевізор, чи грають у компютер, їх не можна назвати ледачими. Вони мають свої заплановані справи і зустрічі й не бажають, щоби батьки забирали в них дорогий час. Після того як діти виконали уроки, вони більше не хочуть витрачати час на читання, їх не цікавить можливість попрактикуватися в математиці.
    Деякі батьки, щоб уникнути проблем, взагалі виконують домашні завдання замість своїх дітей.
    Трапляється, що батьки самі провокують дітей на негативне реагування , що повязане з виконанням домашнього завдання. Повернувшись з роботи втомленими й дратівливими, вони з почуттям приреченості сідають з дітьми за уроки.  Будь-яка дитяча помилка чи прорахунок умить перетворюється на емоційний вибух стосовно дитини. Діти надзвичайно чутливі до стану батьків, і ваша напруженість передається їм. Тому, перш, ніж сідати за уроки, спробуйте заспокоїтися й зосередитися на тій роботі, якою будете займатися. Свої вимоги промовляйте до дитини, не підвищуючи голосу.
  Науковці вважають, що батьки – найважливіше джерело знань для своєї дитини. Батьки мають усі можливості допомогти дитині бути успішною в школі, проте вони роблять менше , ніж могли б. Перш, ніж запитати  в дитини про оцінки й успіхи в школі, запитайте спочатку в себе: а що ви зробили для цього?
  Почуття власної гідності в дитини слабке, і його слід виховувати. Якщо ваша дитина буде знати, що ви спеціально вибираєте час. Щоб проводити його разом, то цим ви показуєте, що вона важлива для вас і ви хочете бути з нею. Відомо, що діти полюбляють грати, то ж використовуйте це. Якщо ваша дитина буде знати, що ви спеціально вибираєте час, щоб проводити його разом, то цим ви покзуєте, що вона важлива для вас і ви хочете бути з нею.
ГРА  «РОЗКИД ДУМОК»
·       Коли дитина готує уроки ми …
·       У дитини є спеціальне місце де вона …
·       Самостійно може впоратися …
·       Ми надаємо допомогу дитині під час виконання домашніх завдань. Ця допомога виявляється у …
·       Якщо дитина виконала домашнє завдання неохайно, то …
·       Якщо дитина готує уроки через силу…
ПОРАДИ БАТЬКАМ
  Неабияку роль у організації навчальної праці школяра відіграє розпорядок дня. Дослідження, проведені в початкових класах, показали ті учні, які добре вчаться, мають чітко визначений час для приготування уроків, якого вони суворо дотримують. І навпаки, серед слабких учнів багато таких, які не мають чітко визначеного часу для занять.
    Виховання звички до систематичної праці починається з визначення чіткого розпорядку занять, без цього не можливо досягти успіхів у навчанні.
    Розпорядок дня не слід змінювати залежно від кількості уроків, від того, що показують цікавий фільм по телебаченню чи в дім завітали гості. Дитина повинна сідати за постійне робоче місце. На столі все має бути на своїх місцях . Вважається, якщо робоче місце у порядку, то вже пів роботи зроблено. Біля столика бажано прикріпити поличку з підручниками, словниками. Довідниками й іншими необхідними книгами. Перед очима –розклад уроків.
  Не рекомендують користуватися важкою ручкою, оскільки збільшення її маси навіть на один грам посилює втому.
  Якщо житлово-матеріальні умови не дозволяють обладнати школяреві окремий письмовий стіл , то всеодно необхідно виділити дитині постійне місце, де б можна було тримати свої книги й зошити. На зосередження уваги найбільше впливає температура. Оптимального зосередження можна досягти при +18-22 градусах.
   З якого ж предмета слід розпочинати виконувати домашнє завдання зі складного чи легкого?
   Слід дитину навчити самостійно визначити труднощі виконуваної роботи й обирати предмет, з якого найкраще розпочинати виконання домашнього завдання. Якщо учень може включитися у роботу, то слід спочатку робити складні завдання, а потім переходити до простих.
   Приступати до виконання домашнього завдання найкраще через 1 – 1,5 години після повернення зі школи, щоб встигнути перепочити. Не відкладати виконання на вечір.
   У школяра  слід сформувати звичку ретельно й систематично готувати уроки.  Незважаючи на гарну погоду за вікном, цікаву передачу, - уроки слід зробити вчасно й добре.
ЯК ПРИВЧИТИ ДИТИНУ ДО САМОСТІЙНОСТІ?
     Розпочніть з предмета, який для дитини дається легше, потім перегляньте , чи немає неточностей, запропонуйте відшукати їх самостійно. Намагайтеся уникати слова «помилка».
ПІДСУМОК
    Батьки, які практично відразу надають дітям можливість проявляти цілковиту самостійність у підготовці уроків, так само не мають слушності, як іті, які надмірно опікають свою дитину.

  Батьки повинні бути зацікавлені тим, щоб налагодити процес виконання домашніх завдань.

Немає коментарів:

Дописати коментар